Rabu, 8 Februari 2012

keindahan dasar...segala puji bagi Allah swt

assalamualaikum...(^_^)...

hari ni entah kenapa tiba-tiba mahu bercerita tentang dasar....bukan dasar buaya darat or what so ever tapi dasar laut...memang tipu la kalau saya cakap saya pernah sampai ke dasar laut, memang sangat-sangat tipu..jadi, maknanya saya tak pernah sampai la kan..hah! betul tu.saya tak pernah sampai dasar laut..nak berenang pun tak reti inikan pula nak turun dasar laut..memang takkan la kan..hehe (^_^)

tapi macam mana saya tahu dasar laut tu indah kalau saya tak pernah pergi???..ermmmmm...haaaa jap yea saya nak upload gambar...














taarrrraaaa seeee.......cantik bukan???? ini bukan dasar laut yea tuan-tuan dan puan-puan..ini hanya dalam aquarium..hehe..semalam saya pergi makan kat the ship kg. baru..memang itu tempat biasa saya dan kawan-kawan melepak kalau teringin nak makan steak *wahh ayat macam the ship tu kedai mamak je kan..haha..jangna marah..lepas makan tu saja je singgah kedai ikan yang terletak betul-betul depan the ship..bermacam-macam jenis ikan ada...semuanya menarik perhatian..apa yang lagi menarik adalah apabila saya tengok dalam aquarium tu tiba-tiba terfikir, dalam aquarium begitu punya cantik pemandangan apatah lagi jika betul-betul dasar laut kan..masyaAllah, sangat indah! sejuk je mata yang memandang..sangat bertuah ikan-ikan yang boleh hidup di dasar laut..dan kalau diberi peluang untuk ikan-ikan itu hidup di dunia atau di dasar laut. saya rasa ikan-ikan tersebut mesti memilih untuk hidup di dasar laut..sangat awesome!!..

ermm saya tengok bukan dengan mata yang kosong okeh! hihihhi...

taarraaaa....saya beli 2 ekor ikan emas ni tapi tak boleh hidup lama la sebab takde ogsigen..nanti nak pergi beli ikan gupi plak sebab ikan gupi senang nak jaga..ikan emas ni cerewet sikit..belum sempat nak kasi nama dah tinggal sekor je sekarang..ermm sabar je lah..

(^_^)v

3 ulasan:

  1. memang ikan mas susah jaga.
    bela ikan pelaga jer... cantek pun cantek senang jaga tau

    BalasPadam
  2. ,,,,cian ikan mas tue... hehehe.... my hb bela ikan air msin sama cam lam pic tuh... btw... ikn gupi pon nice.... g.luck...

    BalasPadam
  3. ala..mira tak minat bele ikan..hihih

    BalasPadam