Isnin, 21 Januari 2013

kisah seorang anak

assalamualaikum...(^_^)v

lama rasanya tak update entri baru kat sini..maklum la banyak pulak masalah dunia nak kena fikir sejak 2 3 menjak ni..hihi..
kisah seorang anak..bukan anak aku tapi anak orang lain..anak kepada puan. norizan dan encik. che harun..aku lateww..haha..syok sendiri betul cerita pasal diri sendiri..YES memang selalu cerita pasal diri sendiri.

macam ni uolss, semalam masa nak tidur, tengah golek-golek layan perasaan atas katil sambil memikirkan masa depan, aku tetiba teringat peristiwa ikan rebus!..masa tu tekak aku ni teringin nak makan ikan sardin (kalau kat kelantan kami panggil ikan selayang). ikan tu best! isinya manis..nak nak lagi kalau kita rebus pastu goreng garing-garing..perghhh sedapnya wa cakap sama luuuuu memang 5 bintang! tapi kalau tak rebus, goreng kasi hancur pun best jugak..kikiki..

dengan perasaan bangganya aku yang memang pandai memasak tahap chef wan ni masuk dapur siang ikan semua tu masuk periuk..pastu tetiba aku terfikir, ikan rebus ni kena letak air ke tak!..eh heee aku bukan tak tahu yea kawan-kawan cuma TERLUPA..haaaa lain tau maksud tak tahu dengan terlupa..pastu aku fikir jugak, nanti kalau letak air, lembik la ikan tuu..lagipun ikan tu dah basah,errmm tak payah kot letak air..sooo aku bukak la api dapur rebuslah tanpa taruk air..tak sampai 2 minit aku kira, dah ada bau kurang enak dari dapur..aku dahhh agak dahhhh..pastu cepat-cepat masuk dapur tutup api dapur..bukak periuk, alhamdulillah periuk dengan ikan hitam hangus jee..nasib tak meletops..haha..

memang berasap la rumah. pastu housemate aku panggil dia kak baby, kak baby keluar bilik tanya, apa yang bau semacam ni macam ada benda hangus..aku cakap la ikan rebus..dia tanya apsal boleh hangus, aku tak jawab pun soalan dia tu..aku tanya dia balik.."kita nak rebus ikan kena letak air eh"..dia ckp, memangla kena letak acikkkk..aku tak puas hati tau..aku cakap eh bukan tak payah kee..masih lagi nak menang..pot pet pot pet gaduh dia kak baby (gaduh-gaduh manja, kami selalu macam tu :D)..last-last aku call mak aku kat kampung..mula-mula memang malu nak tanya..tapi sebab aku tak puas hati aku tanya mak aku "mak, rebus ikan kena letak air tak" haaaaa kena sejibik dengan mak aku, memangla kena letak air budak oiiii..habis kalau tak letak air bukan orang panggil rebus!..aku dah macam eeerrrrrr eehhh ermmm okayyyy..

aku ni pelupa kot sebab biasanya kalau kat kampung, aku rebus ikan nak bagi kucing makan elok-elok je aku letak air dan tambah garam sikit kasi sedap mulut kucing-kucing ku makan. datang je kolompo ni boleh pulak dia buat hilang ingatan gitu..aishh apapontakbolee..

pasal call call mak tanya benda yang tak masuk akal tu memang aku rajin..kadang-kadang kalau aku konfius pasal makanan, haa aku call mak aku..macam makan ubat..aku pernah call mak aku tanya 'mak, sotong kalau makan dengan ubat tak mabuk kan' 'mak, cendawan dengan ubat mabuk tak' 'mak, maggi dengan ubat mabuk tak'..sampaikan adik-adik aku pun gelakkan aku pasal benda-benda macam ni..

memang nampak benda tu simple tapi kena hati-hati..hehe..*gambar ikan hangus takde! >,<
ok daaaaaaa..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan