Jumaat, 9 Disember 2011

guard MISTERI

assalamualaikum kawan...(^_^)

ok malam ni saya nak bercerita tentang seorang guard tempat saya tinggal sekarang ni...

see the tittle ''guard misteri'' hurrmmm apa yang misteri sangat ehh???...

guard tu namanya alam *kawan saya yang bagitau nama dia alam..

masa mula-mula dulu saya selalu terserempak dengan dia kat lobby rumah saya..biasala saya ni kalau tengok orang automatik kalau dia senyum saya senyum balik tuk membalas senyuman..
biasalah friendly la katakan..

pastu kami kerap terserempat kat lobby...tapi kami tak pernah bercakap...dan masa ramadhan yg lalu, saya terserempat kat depan lift..dia bagi saya voucher berbuka puasa kat restaurant yg terletak kat lobby rumah saya..

saya ambil voucher tu..yela orang dah bagi kan...:)
tp saya x makan pun sbb voucher tu untuk seorang je...xde feeling la makan sorang2..hihihihi..

after 2 3 hari dia tanya dah guna blom voucher tu..so saya cakap la blom lg..*x baik menipu..
then after tu dia mintak no fon saya....gila ke nak bagi!! abg bangla tuu..kalau local xpooolaaaaa..

lepas saya tak bagi nmbr saya pada dia, dia terus x senyum.klau jumpa pun buat tak tahu je..entah la apa masalah dia....heran jugak, pesal pulak mamat ni emo semacam je....poooorahhh...

kebetulan kawan sy dia buat part time kat kedai dobi kat lobby rmh sy tu....so mamat alam tu selalu lepak bercerita dgn kawan sy tu...

dia cerita kat kawan saya yang keja dobi tu..dia cakap dia taknak tengok muka saya dah sebab saya tak bagi nmbr fon saya kat dia..dahhhhh kenapa bro!!!...

satu lagi yg scary, setiap pagi saya nak pergi kerja, dia mesti ada kat tempat yang sama dan pada waktu-waktu saya mahu pergi kerja...xtau la kenapa..kalau bukan hari-hari xpe..ni hari-hari tau!!....ooooooooo mmg scary..

dannn yg pelik..seminggu ni dia xde kat tempat tu...dan kawan saya cakap dia kena buang kerja sbb tertangkap melakukan perbuatan terkutuk kat pejabat rmh saya..oooohhh memang terkejut gila...tp lega jugak la sbb dia dah xde..harap2 selepas ni xde benda2 buruk berlaku..aminn..

5 ulasan: