Jumaat, 6 Januari 2012

Cinta Lelaki | Betol atau Tidak

assalamualaikum...(^_^)...

hurmmm malam ni saya nak bercerita mengenai cinta lelaki..tak tahu kenapa, mungkin sebab saya ada terbaca status seseorang kat facebook yang sedih sebab putus cinta...tak tahu la betol ke tidak dia putus cinta..mungkin juga di sedang mengarang sebuah novel, ala-ala nak tiru Ombak Rindu..ermmm kan!..

haha..apa-apa je lah, yang penting saya nak buat entri mengenai cinta lelaki...banyak yang lelaki berkenaan posted kat facebook beliau menceritakan betapa dia sanggup berkorban apa sahaja demi wanita yang dia cintai itu..selama bertahun-tahun mereka bercinta akhirnya putus disebabkan lelaki yang hanya dikenali wanita itu beberapa bulan..

ermm betol la kata orang, walau bercinta bertahun-tahun pun kalau dah tertulis dia bukan jodoh kita, akhirnya akan berpisah juga..perkara ni tak pernah berlaku pada saya sebab saya tak pernah bercinta! honestly...dan saya tak pernah rasa sakitnya putus cinta..cumaaaaaa rasa sakit bila orang yang kita sayang bertunang ada lah!..hahaha :P **cerita lama, try to forget it**

back to the topic!...erm saya tak tahu cerita lelaki tu betol ke tidak..tapi kalau saya jadi wanita yang lelaki itu cintai, saya akan rasa rugi...nampak sangat lelaki itu sangat mencintai wanita tersebut..dan mereka sangat sweet bersama sebenarnya..setelah apa yang lelaki it berkorban demi wanita tersebut dan akhirnya mereka berpisah...lelaki itu sanggup buat apa sahaja demi melihat wanita yang dia cintai itu tersenyum...daripada wanita itu tiada apa-apa sehingga sekarang jauh berbeza...

betol ke ''LELAKI YANG BAIK HANYA UNTUK WANITA YANG BAIK SAHAJA DAN SEBALIKNYA'' ??????...yupp! memang dalam firman Allah swt ada menyebut begitu...dan kita tidak dapat mengubahnya cuma kita boleh mengubah seseorang itu daripada jahat kepada baik kan..(^_^)..

betol ke ada cinta lelaki setulus seperti lelaki tersebut atau dia hanya sedang berimagin untuk mengarang sebuah novel cinta????....semuanya hanya pada beliau..kalau betol itu realiti kehidupan beliau, kita doakan dia berjumpa dengan insan yang jauh lebih baik daripada wanita yang dia cintai itu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan