Sabtu, 9 Jun 2012

KAMPUNG!!!

assalamualaikum...(^_^)...

haiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.....sihat semua...mood happy ni sebab nak bercerita pasal kampung!..yeaaaa kampungggg....minggu lepas saya balik kampung..ya Allah, rinduku pada keluarga hanya Allah sahaja yang tahu..last balik kampung, raya cina dulu...selain tu sebab excited sangat nak balik kampung tu adalah disebabkan ada yang menungguuuuuuu..wohoooooo..siapa tu.....jeng jeng jeng, anak buah laaaaa.....dapat anak buah baruuuuuu....untuk pengetahuan kawan-kawan, saya ni suka suka suka sangat pada budak..sooo bila dapat tahu akak balik bersalin di kampung memangla excited x hingat dunia...sekarang dah ada 8 orang anak buah..yang paling sulung darjah 3, yang paling bongsu baru 2 minggu..hehe..rasanya saya yang paling rapat dengan anak buah...ermm kot..kalau yang sulung tu memang rapat sangat..sebab masa kakak sulong dalam pantang, dia pantang kat rumah so saya tido sekali dengan kakak, sebab abg ipar duduk jauh, kerja..malam-malam kalau nangis nak susu, saya yang bangun buatkan susu..kadang-kadang akak sendiri..gilir-gilir la..

eh eh cerita pasal kakak sulong plak..nak cerita ni pasal kampung dan anak buah baru sebenarnya ni..haha..ok anak buah baru ni anak kakak yang nombor 3...anak kedua kakak saya yang nombor 3 *ermmm faham tak???* kampuag soo best! 5 hari balik..3 hari turut-turut pergi kenduri n pergi jalan-jalan...penat sangat!..pergi kenduri tu sebab kena paksa, kalau tak memangla malas yang amat nak pergi....

saya tinggal di kl, bertolak balik kelantan dalam kul 2pm lebih kurang..sampai dalam pukul 8pm macam tu laaaa....memang sangat excited nak tengok anak buah baru, sebelum ni akak dah mms gambar tp x puas hati la tengok gambar je..kebetulan pulak abg dan adik yg blaja kat kedah balik jugak..so dapat la jumpa..jarang dah dapat jumpa adik beradik kecuali raya je..tapi sebelum bertolak tu, mak saudara call...bila dia dapat tahu saya nak balik dia pesan sesuatu..nak tahu apa???..hehe..macam ni cerita dia...masa dia datang rumah, masa tu kat rumah ada ramai orang..orang datang nak tengok baby..kebanyakkan saudara mara laaa...masa mak saudara datang, dia terus pergi kat baby n cium baby *mak saudara yg ini selalu dtg rumah sbb rumah dia dgn rumah saya 1km je*..pastu nenek belah ayah tacing sebab mak saudara tu tak pergi salam dengan dia dulu..hahaha..mak saudara saya cakap dia tak nampak yang nenek ada kat situ sebab ramai orang..adoi macam-macam..soo dia pesan kat saya, sampai je rumah nanti kena terus pergi salam cium nenek dulu sebelum terkam baby..hahaha.. 2 3 kali jugak dia pesan tu..tapi nasib baik masa sampai tu nenek dah balik rumah dia..so sampai tu salam mak cium mak adik beradik dulu laaa..hehehe...lepas tu semua baru terkam baby!!!..yeay!! v(^_^)v..

 haiii nama saya alisya :) umo saya baru 10 hari masa ni..



yang bawah ni kakak alisya, nama dia damia..umo 2 tahun..


ok itu jeeee..hehehe..kalau ada salah, minta maaf yea kawan-kawan..
tata! jumpa lagi (^_^)v

2 ulasan: